Sofies Wellness

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Sofie - 18 oktober 2011 19:31

   

x Hemmagjorda köttbullar

x Kokt potatis, morötter och broccoli

x Sallad med paprika och oliver


Bara jag som tycker att middagen smakar mycket godare och ser mycket godare ut om den är färgglad? Det kanske beror på att jag älskar grönsaker i alla färger. Jag blev i alla fall jätteglad när mamma gjorde hemmagjorda köttbullar med potatis och sen en massa goda och fräscha grönsaker till. Framförallt broccoli och paprika är mina favoriter! 


  Grönsaker, gott och nyttigt!


  Självklart hemmagjorda köttbullar, det tar max 5 min att blanda köttfärs, 1 ägg, salt och en pressad vitlöksklyfta och sedan rulla till bollar, varför gör inte alla det?

Av Sofie - 18 oktober 2011 13:15

Eftersom vi denna vecka kör naturell yoghurt vecka (läs mer om det här:http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2011/10/17/6459856-veckans-utmaning-naturell-yoghurt-ska-det-vara/) så tänkte jag varje dag lägga upp ett tips på vad man kan smaksätta naturell yoghurt med:


   

Gör egen hemmagjord risifrutti på naturell yoghurt blandat med lika mycket kokt ris (koka lite extra till middag och ha till frukosten dagen därpå) och smaksätt med några nypor vaniljpulver, ät med t.ex päron och björnbär som på bilden!


 

Av Sofie - 18 oktober 2011 07:30

     

x Blåbärsmjölk (blanda lika mycket tinade och mosade blåbär med mjölk och smaksätt med malen kardemumma)

x En kiwi

x Två mackor med kokt ägg och pestokrydda


Jag är inte så förtjust i ren mjölk men blandat med blåbär och kardemumma blev det riktigt gott.

Mackor med ägg är en av mina vanliga frukostfavoriter men istället för att ha örtsalt på som jag brukar hällde jag på en massa pestokrydda, det gjorde det mycket godare. Jag älskar pesto, och den här torra pestokryddblandning smakar precis som riktig rinnig pesto. Tyvärr finns den inte att köpa i Sverige (eller inte denna i alla fall), jag köpte den i Umbrien (en del av italien) där riktig pesto kommer ifrån!


      Mackor med pestokrydda kommer ni definitivt se fler gånger på bloggen :P

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards