Sofies Wellness

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Sofie - 11 oktober 2011 16:15

   

Efter en tugga av denna macka så inser jag att det smakar pizza. Förvånad av smaken så inser jag att jag har kommit på det mycket nyttigare alternativet till vanlig pizza. Med en skiva grovt bröd som deg, en skiva skinka som fyllning, en skvätt krossade tomater i keson ger tomatsåssmaken, keson (cottage cheese, alltså en sorts ost egentligen) ger smaken av ost och sen toppat med oregano (såkallad pizzakrydda) har jag fått en fulländad pizza. Så ni som gillar pizza, njut av en sådan här pizzamacka till frukost eller mellanmål eller när du bara är sugen på pizza!


 

Av Sofie - 11 oktober 2011 07:48

     

x 2 bitar melon

x En skiva grovt bröd med messmörkeso (blanda i lite messmör i keson) och paprika

x Kanelkesella/yoghurtbägare (kesella som blandas ut med yoghurt och en massa kanel) med pumpafrön


Bägare med kesellablandningen blev jättegod, antagligen eftersom jag älskar kanel. Och igår när jag sprang snabbt in i affärer för endast köpa en citron var det jättebra pris på melon, så då köpte jag det. Vardagslyx att få äta melon till frukost! Men messmörkeso som jag testade att ha på mackan idag rekomenderar jag inte, alldelles för sött (även fast jag bara hade pyttelite messmör i).


Förövrigt så blev det strömavbrott mitt under frukosten. Det var lite roligt för pappa var sur innan för att hans svarta te (utan nån smak, typ english breakfast tea) var slut och han avskyr alla mina smaksätta teer, han tycker de smakar som varm saft. Hursomhelst så bestämde han sig till slut (eftersom han måste ha te varje morgon) att ta mitt gröna te med citron eftersom det är minst "saftsmak". Men precis när han satt på tevatten så gick strömmen. Så han fick inget te i all fall. Men nu är strömmen på igen. Så han har fått sitt gröna te. Förresten så fick jag duscha med ett tänt ljus idag eftersom strömmen inte var på än då. Det var jättemysigt, det ska jag göra igen även fast det inte är strömlöst.


Okej, nu sitter jag här och skriver och glömmer bort tiden, min idrottslektion börjar om 20 min så nu måste jag skynda mig. Vi hörs senare idag!


   

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards