Sofies Wellness

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Sofie - 5 oktober 2011 20:02

Som sagt mamma fyller år idag, detta fortsattes firas under kvällen med en myskväll med detta goda (som självklart mamma bestämt vad det skulle bli): 

       

x Mitsusoppa

x Sushi med soya


Sedan blev det självklart en liten efterrätt:

   

x Choklad/kolatårta med nötbotten


Detta är nog en av de få tårtor som jag tycker är så goda att den är "to die for"!


Sedan måste jag bara tillägga att jag tycker det här att äta "onyttigt" på helgen och "nyttigt" i veckorna är helt fel. Jag äter "onyttigt" när jag känner för det, vare sig det är torsdag, lördag eller onsdag. Varför trycka i sig en chokladkaka en fredagskväll bara därför det är fredag, och en måndag när man har världens chokladabstinens tvinga sig själv att inte äta det därför att det är måndag? Ni hör ju själva hur konstigt det låter!


Av Sofie - 5 oktober 2011 13:14

   

x Matvetesallad (på matvete, bladspenat, keso,pesto och soltorkade tomater) med kyckling, broccoli och körsbärstomater


Hemma nu igen från orienteringsdagen. Det gick ganska bra, jag hittade 16/25 kontroller på 2 timmar. Väl tillbaka igen där vi startade fick jag njuta av min goda lunchlåda. Den blev väldigt typiskt mig, matvete utblandat med pestokeso och sen kyckling och grönsaker till detta. Men jättegott!


    Sedan en god dricka till detta

Av Sofie - 5 oktober 2011 08:12

Mamma fyller år idag, ett stort grattis till henne!

Titta på denna fina frukostbricka hon fick imorse:

     

x Kaffe

x Prinsesstårtebit

x Vaniljyoghurt med pauluns müsli, banan och hallon


Hon fick en riktig lyxfrukost, vilket hon förtjänar. Vi får fira henne mer senare idag. Nu ska jag iväg och ha orienteringsdag med skolan, önska mig lycka till. Jag är iallafall sjukt taggad!


Ni ska även få lite bilder på min frukost idag:

       

x Blandgrynsgröt med tinade skogsbär (hallon, blåbär, björnbär och lingon), pumpafrön, kokosflingor och mjölk

x Ett kokt ägg

(x En macka med kalkon och keso)

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards