Sofies Wellness

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Sofie - 6 oktober 2011 20:13

   

x Ugnsbakad paprika med köttfärs, bönor och ris, toppat med fetaost

x Körsbärstomater

x Sallad med gurka, purjolök och balsamvinäger


Detta är sjukt gott, recept kommer upp imorgon!

Av Sofie - 6 oktober 2011 13:15

     

Fläskfilegryta med svamp och paprika

(4 personer)


500 g fläskfile

300 g champinjoner

1 purjolök (ganska liten)

1 röd paprika

1 gul paprika

1,5 tsk salt

peppar

2 dl lätt creme fraiche

2,5 tsk kinesisk soya

 

1. Putsa och skiva fläskfilen i centimetertjocka skivor. Bryn dem på båda sidor i en stekpanna. Flytta över till en gryta/stor kastrull.

2. Skölj och skiva champinjoner och purjolök. Strimla paprikorna. Fräs alltesammans i stekpannan och flytta sedan över till grytan.

3. Salta, peppra, häll på creme fraiche och soya. Smaka av och låt koka ihop sig i några minuter!


En god gryta som är väldigt enkelt att göra, receptet är taget ur Lättlagat på 20 min, men som vanligt har jag ändrat receptet så att det passar efter mina förutsättningar och smak bättre!


      Tillsammans med bulgur och sallad med gurka och solroskärnor

Av Sofie - 6 oktober 2011 07:44

     

x Bärdavosgröt (på dinkelflingor+naturell yoghurt+kesella+hallon+blåbär) med mango och linfrön

x Finn Crips med kalkon

x Ett kokt ägg


Gott, davosgröt är verkligen gott! Blanda valfria flingor med yoghurt/fil/kesella, blanda och smaksätt ev. med bär eller kryddor och in i kylskåpet över natten!


  Nu skola :)

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards