Sofies Wellness

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Sofie - 29 oktober 2011 17:00


   


Denna jättegoda efterrätt gjorde jag till min födelsedag i somras, här kommer receptet igen:


Kaffechokladmousse (4 glas)


100 g 70 % mörk choklad

2 äggulor

1/2 dl avsvalnat starkt kaffe

2 1/2 dl vispgrädde

ev. mer vispgrädde och färska bär/frukt till


1. Smält chokladen i ett vattenbad. Blanda i äggulorna och kaffet. Rör ordentligt men försiktigt. Ta av från värmen.

2. Vispa grädden. Rör ihop grädden och chokladsmeten försiktigt och häll upp i fina glas.

3. Låt stelna i kylskåpet (minst 30 min men längre tid går också bra).

4. Servera med vispad grädde och färska bär eller frukt.


Som lördagsmys kanske, eller bjuda på nästa tjejmiddag?

 

Av Sofie - 29 oktober 2011 05:30


Jag har sovit 4 och en halv timme, klockan är 5 och jag är uppe och är hyfsatt pigg, såhär tidigt på morgonen är jag inte alls hungug efter frukost men jag tryckte i mig det iallafall:

   

x Ett kokt ägg

x Kesella utblandat med lite naturell yoghurt med pumpakärnor, müsli och blåbär

Sedan har jag några mackor och frukt med mig som jag kan äta senare!

Nu åker jag till Polen och är där till torsdag. Jag skulle beskriva min resa mer som intressant än rolig, jag ska nämligen besöka ett koncentrationsläger från andra världskriget där miljoner människor dödades. Väldigt hemskt, och jag hoppas verkligen att jag får lära mig något. Självklart kommer jag inte under denna tid ha tillgång dator eller internet. Men jag har fixat så att det kommer upp ett tidsinställt inlägg här varje dag medan jag är borta. Så det är bara att fortsätta kika in här på bloggen för nya uppdatering. Jag önskar alla ett riktigt fint höstlov och till er som jobbar även att ni får en bra vecka! Njut av de fina höstfärgerna ute :D


 


Platsen jag ska besöka (bild tagen från google)


(helt off topic) Jag fick även en kommentar som önskade bilder från hovet igår (sjukt svårt att ta bra bilder eftersom det var så dåligt ljus):

   


Det var helt galet, jag var bara ca 5 m ifrån de och min kompis fick till och med Robert Pattinsons autograf

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards