Sofies Wellness

Alla inlägg den 17 november 2011

Av Sofie - 17 november 2011 20:55


       


x Hemmagjorda chicken nuggets

x Quinoa

x Kall dragon/spenatsås

x Hyvlade råa morötter

x Körsbärstomater


Efter dagens kickboxning pass blev det middag i form av hemmagjorda chicken nuggets. McDonalds friterade (med jag vet inte vad i) kan kasta sig i väggen. För riktigt goda blev mina. Exprimenterade även fram någon sorts kall sås med syrlig dragonsmak till. Recept här:


Hemmagjorda chicken nuggets (4 personer)


500 g kycklingfile

1 ägg

1 dl sesamfrön

salt

 

1. Skär fileerna i mindre bitar. Vispa ägget lätt med en gaffel i en skål. Häll upp sesamfröna på en tallrik med lite salt.

2. Doppa kycklingen först i ägget och rulla sedan i sesamfröna så att kycklingen får en yta av sesamfrön.

3. Stek på medelvärme i en stekpanna.


 


Kall dragon/spenatsås (en liten skål)


1 dl turkisk yoghurt/matyoghurt

2 stora nävar färsk bladspenat

ca 1/2 msk torkad dragon

ca 1 msk citronsaft

salt o peppar

 

1. Mixa med en stavmixer ihop yoghurt och spenat.

2. Smaka av med lagom mycket dragon, citronsaft, salt och peppar!


 


Jag testade som sagt på kickboxning idag. Det var kul, men mycket svårare än jag trodde. Jag ville helst bara slå på de där padsen för fulla livet. Men det var väldigt mycket teknik och kombinationer man skulle göra efter, och så var det mest vuxna där som var väldigt duktiga på det. Så det är nog inget jag kommer fortsätta på men jag och min kompis tyckte det var väldigt roligt att testa på iallafall. Har ni tränat något idag? :D

Av Sofie - 17 november 2011 15:46


   


x Apelsin/kanel kesella (kesella blandat med egenpressad apelsinjuice o kanel) med mer kanel, min krispiga müsli och några hallon


Sitter och njuter av detta just nu. Det blev supergott, får riktiga julkänslor, därför för mig är kanel och apelsin julsmaker. Förövrigt är min krispiga müsli som jag gjorde i måndags så god att jag har ätit den de senaste dagarna till både frukost, mellanmål och som allmänt snack. Ni måste testa det!


Nu sitter jag och taggar inför ett prova-på kickboxningspass jag och min kompis ska gå på om någon timme. Vi har båda velat prova på det länge, och nu har vi äntligen tagit tag i det och kontakt en kickboxning klubb i närheten och fixat så att vi får testa gå på det en gång. Det ska bli jättekul!


 

Kesella+apelsinjuice+kanel gick verkligen utmärkt ihop :D

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards