Sofies Wellness

Alla inlägg den 26 november 2011

Av Sofie - 26 november 2011 13:30


     

Tillsammans med råris, körsbärstomatsallad med parmesan, grön sallad med gurka


En jättegod asiatisk gryta vi åt igår kväll. Rekomenderas starkt:


Thai lax- och räkgryta (ca 4 personer)


2 citrongräs

2 msk färsk riven ingefära

1 vitlökslyfta

1 paket wokgrönsaker (ā 500 g)

1 burk kokosmjölk (ā 400 ml)

ca 3 dl vatten+ 1 fiskbuljongtärning

pressad saft från 1 lime

ca 350 g laxfile

ca 200 g skalade räkor

salt o peppar

 

1. Finhacka citrongräsen. Pressa vitlöken och riv ingefäran.

2. Fräs citrongräs, vitlök, ingefära och wokgrönsaker i olja i en stor kastrull/gryta i några minuter.

3. Häll på kokosmjölk, vatten+buljong och limesaft. Låt koka upp.

4. Skär laxen i mindre bitar och lägg i grytan. Låt sjuda i ca 5 min, så laxen blir genomkokt.

5. Lägg i räkorna så att de blir varma i någon enstaka minut precis innan servering. Smaka av med salt (ca 1 tsk) och peppar!


    

Av Sofie - 26 november 2011 10:26

   


x Naturell fil med tärnat päron, hallon och krispig müsli

x Bröd med skinka/kalkon, keso, körsbärstomater och oregano


Lördagsmorgon skönt. Jag har sovit dåligt i veckan så det var skönt att få sova ut idag. När jag sedan vaknade gjorde jag (som vanligt haha) en jättegod frukost. Dagens planer: plugga lite till min kemi redovisning, ta en löptur i det fina vädret, bowla och fika med ett gäng tjejer och fira min kompis som fyller år och sedan på kvällen slappa lite och kanske baka lussebröd (har hittat ett recept jag vill testa)om jag orkar?! Tänk imorgon är det första advent, det är helt otroligt :)


 

Godaste mackorna


Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards