Sofies Wellness

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Sofie - 22 oktober 2012 16:00


 


Jag har gjort yttligare en variant av mina mellanmålmuffins. Denna gång med smak av hallon/kardemumma/kokos:



Mellanmålsmuffins med hallon, kardemumma och kokos (8 st)


1/2 dl fiberhavregryn

1/2 dl mandelmjöl (bara att mixa vanliga mandlar till mjöl men det går säkert även med annat mjöl också)

3 msk kokosflingor

1 ägg

4-5 äggvitor (1 1/2 dl på dunk)

1 mosad banan

2 dl hallon

2-3 tsk kardemumma

1 tsk bakpulver


1. Blanda ihop allt till en smet.

2. Fördela i ca 8 st muffinsformar.

3. Grädda i ugnen på 225 grader i ca 20 min.


Se tidigare varianter av dessa mellanmålsmuffins här: Hallon/vanilj, Kola/kanel/äpple/morot och Kakao/kaffe/blåbär!


Som ni ser hade jag denna gång i 1 tsk bakpulver, superbra, de höjde sig lite i ugnen och fick bättre konsistens (mer "luftiga"), så om ni testar något av de andra varianterna av samma grundrecept, rör 1 tsk bakpulver i dem också :D


Jag hoppas att ni inte tröttnar på att jag lägger ut så mycket muffinsrecept i olika varianter. Men det är verkligen ett bra recept. Och muffinsen är jättebra att ha med och äta som mellanmål efter skolan innan jag har kommit hem!

Av Sofie - 22 oktober 2012 09:11


 


x Blåbär/citronsmoothie med en topping av quinoapuffar, kokosflingor och mullbär

x Hemmagjort quinoa/fröknäcke (recept kommer) med keso och kokt ägg


Blåbär/citronsmoothie (1 person): Mixa ihop 1 dl blåbär, 1 msk citronsaft, 2 dl naturell yoghurt och 1 msk kokosflingor (kan uteslutas). Toppa med vad du vill!


Hej allihopa :D

På måndagar har jag världens skönaste sovmorgon och börjar skolan efter 11. Senaste veckorna har jag spenderat denna morgon med antingen ta bort leverfläck i örat, gymma eller gå på allergiundersökning. Men idag spenderar jag hela hemma. Har sovit en timme extra, ätit frukost i slowmotion och är nu fixad och klar för att kunna gå till skolan.  Det är bara det att jag inte behöver gå förrän om 1 och en halv timme. Inte för att jag klagar över det. Jag har en massa jag kan (eller borde) göra, städa mitt rum, sortera in min tvätt, plugga, kolla mejlen, kolla upp en hel del grejor... Så det är bara att sätta igång. Men det är ändå skönt att jag kan ta det så lungt.


Hur startar ni er morgon? Ätit något gott till frukost?


  Alldeles för underbar färg på denna smoothie om ni frågar mig!


Och om ni inte haft en lika bra start på veckan som jag kan jag glädja er med att om 5 dagar är det HÖSTLOV!! :D Eller vänta det är i och för sig bara om ni går i skolan haha...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards