Sofies Wellness

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Sofie - 15 mars 2012 15:57


 


Väl hemma från skolan idag kurrade magen, helt enkelt dags för mellanmål. Plättar/pannkakor i olika varianter är något jag gör för sällan med tanke på hur gott det är. Idag åkte det ner i smeten lite vad jag fann hemma. Använde mig inte av något direkt recept men det blev supergott iallafall.


Mellanmålsplättar med banan/hallon (1 person)


1 ägg

1 mosad banan

1 msk kokosflingor

1 msk dinkelmjöl (går med vilket mjöl som helst)

10 st mosade frysta hallon

 

1. Bara att vispa ihop allting lätt med en gaffel.

2. Stek på medelvärme med smör i en plättlagg.

3. Servera med t.ex keso blandat med kardemumma och kanel, och solrosfrön, precis som jag gjorde!


Själv hittade jag inte plättlaggen hemma, så jag använde mig av pannkakslaggen istället och gjorde mindre pannkakor av smeten :D


 

I sällskap med denna tidning jag fann på köksbordet, fanns bland annat en artikel med Loreen och ett crossfitpass med Linn från bloggen Drivkraften (som jag läser)!


Nu blir det en långpromenad i det mulna vädret innan jag ska ta mig annan kvällens läxor :P

Av Sofie - 15 mars 2012 07:52


 


x Banana split med keso, hallon och kakaonibs

x Frökusar med avokadogucka och paprika


Banana split: Dela 1 banan i hälften, lägg upp på ett fat, lägg över keso och mosade värmda hallon, toppa med t.ex kakaonibs, frön eller kokosflingor!


Avokadogucka: Blanda 1 mosad avokado, någon msk kesella/kvarg, några droppar citron, lite salt och ev. en nypa basilika!


Superduper frukost idag, jag älskar. Och oj vad mättande det var, jag kommer definitivt klara mig till lunchen idag.


Torsdag vilket betyder vanlig skola för mig. Ska ni hitta på något särskilt kul idag?


   


Banana spliten passar ju inte bara som frukost, utan till mellanmål eller efterrätt också! Så gott :)



Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards