Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Jag testar: Bear Granola

Av Sofie - 27 mars 2012 16:22


   


Idag har jag testat en sorts granola från märket Bear. Det var min kompis Hedda som tipsade mig om det när vi var inne i en Konsumaffär (som jag inte brukar handla i). Jag köpte även hem deras naturliga fruktgodis (bears alltså), jag har inte testat det än, men jag kommer med omdöme om det med när jag gjort det. Ni kan läsa mer om märket Bear och deras produkter här.


Granolan då: Jättegod och krispig som granola ska vara. För er som inte vet så är skillnaden på müsli och granola, att müslin har mer rena flingor blandat med t.ex frön medan granola har flingor som sitter ihop till "klumpar". Granola brukar vara ganska mycket sötare också (ofta en hel del tillsatt socker). Men denna granola var bara lite sötad med torkade ananasbitar och naturligt äpple/vindruvextrakt, alltså inget tillsatt socker men fortfarande tillräcklig sötma. Även rik på fibrer (fullkornshavregryn är huvudingrediensen) och kokos som jag tycker är supergott. En väldigt bra produkt och som det står på förpacknigen: 100 % wholegrains and fruit with no added nonsense. Jag gillar!


Det negativa, dyrt (15 kr för en portionspåse!!!) och jag har bara sett det på några få ställen.


Någon annan som har prövat denna granola?


Detta åts idag som superenkelt mellanmål med naturell yoghurt blandat med kvarg och en massa kanel, och ett äpple och en mugg te till det.

 


Förresten är jag på jakt efter recept på hemmagjorda müslis/granolas, har ni några bra recept? Själv har jag testat på att göra pepparkaksmüsli, men det var ett bra tag sedan (i november någon gång när julkänslorna spirade)! :D


 
 
camilla

camilla

27 mars 2012 17:31

har aldrig sett de märket förut :)

haha jag tror dig:P

Läste receptet med våfflor o de lät dundergott:D vad använder du för kakao förresten?:)

Usch vad jobbigt med en sån skolvecka :/ vi har också galet mkt o läsa nu:P men idag var jag ledig, var på intervju för jobb hehe :) nu ska jag försöka plugga men kommer aldrig igång xD hoppas de går bra för dig?
kraam

http://resanupp.devote.se

 
Ingen bild

:)

27 mars 2012 21:28

Jag undrar vilket smör ni har hemma? Själv har vi minilätta- vad tycker du om det? ur hälsosynpunkt alltså?

Sofie

28 mars 2012 16:07

Jag är själv uppvuxen med bregott, så jag är så van vid det att jag tycker alla andra "smör"pålägg smakar jätteäckligt. Dock har jag börjat äta keso och kesella på macka (vilket inte alls smakar som smör) men det tycker jag är väldigt gott.
Bregott som jag föredrar innehåller visserligen mer fett än t.ex lätta MEN inga konstiga tillsatser vilket lätta (minilätta) är fyllt av. Så jag skulle säga att bregott är bättre, och med tanke på smaken 100 gånger bättre!

 
Emma

Emma

28 mars 2012 08:17

Hej! Jag brukar kika in på din blogg också, massa roliga recept :) Jag går hälsa- och wellnessutbildningen på Karlstad universitet och har praktik på Sats nu under våren. Beroende vad du vill göra på Sats behöver du olika utbildningar. För att stå i reception eller värva medlemmar behöver du ingen speciell utbildning, men vill du jobba som instruktör, PT, styrkeinstruktör mm måste du gå Safes utbildningar (läs om dem här - http://www.safe-education.se/) Själv ska jag läsa vidare till Pt och kostrådgivare till hösten, men vet inte om jag ska välja att jobba på Sats eller starta eget :) Är du duktig på det du gör och arbetsvillig är det nog inga problem att få jobb! Kram Emma

http://emmabarremyr.blogg.se

Sofie

28 mars 2012 15:57

Tack för svaret, då vet jag!
Kram :D

 
Ingen bild

Elin

6 juni 2012 20:59

Var köpte du godiset från, det låter jättegott!

Sofie

7 juni 2012 07:59

Jag köpte dem på coop, men jag tror inte de finns på alla coop, men håll utkik, annars vet jag att det finns på cajsa warg (en ekologisk affärer, finns en i vasastan och en på söder i stockholm)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards