Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

Veckans träning

Av Sofie - 3 juni 2012 19:13


 Jag skrev nästan hela detta inlägg (på ca 1/2 timme) på eftermiddagen, men självklart dog datorn och allt raderades (blev så himla sur och orkade inte skriva om allt direkt), men jag gör ett nytt försök nu och skriver om allt:


Jag får en del frågor vad och hur jag tränar. Jag tänkte därför visa er ett exempel hur en träningsvecka kan se ut för mig (denna vecka har jag tagit som exempel):


Måndag - Cross i grupp, 75 min

Tisdag - Pga av tidsbrist var planen att köra tabata intervaller (20 min intensivt, 10 sek vila x 8 gånger per övning) hemma, jag började bra, men efter ett tag tappade jag allt fokus och motivation, istället för att bara fuska igenom allt så drog jag på mig löparskorna och sprang en kort men intensiv runda, och vid en parkbänk fick jag även lust att köra lite dips och armhävningar som jag hade planerat göra hemma, total tid vet jag inte riktig, ca 50-60 min kanske

Onsdag - Vilodag

Torsdag - Helkroppspass på gymmet ca 50 min, + upp/nedvarvning till och från med snabb gång/jogging

Fredag - Vilodag igen, eller räknas det att springa sådär 40 m några gånger och kasta en boll kanske 10 gånger under en timme på skolidrotten?

Lördag - Box i grupp, 60 min

Söndag - Test löpning 5 km, 26 min 26 sek + 17 minuter mage&rygg appen (ny app som jag prövade idag, jättebra, rekomenderas för 15 kr)


Kommentar: Både cross och box passet var första gången jag gick på dem. Så då handlade det mycket om att förstå hur passet var uppbyggt och få in tekniken (fast det var självklart jobbigt också). Men nästa gång vet jag hur och när jag ska ta ut mig själv ännu mer för maxad effekt.

Jag springer ofta någon gång per vecka, jag tar alltid tid och sträcka (med runkeeper som är en hyfsad källa) men jag pressar mig aldrig till 100 %. Så idag pressade jag mig så gott som det gick på 5 km för att kunna få en tid att jämföra mig med till slutet av sommaren/hösten. Tiden jag fick idag är jag nöjd med, jag har aldrig sprungit så fort tidigare på den sträckan, men samtidigt har jag inte pressat mig så mycket innan. Men planen är nu att få ner tiden ganska rejält på både 5 och 10 km. I september tänker jag nämligen springa tjejmilen.


 


Jag funderar på om jag ska börja skriva veckans träning och/eller något annat träningsreleterat inlägg varje vecka (t.ex. tips på bra träningsappar, favoritövningar, motivation, tips, inspiration och liknande) för jag vet att många av er som läser bloggen är mycket fysiskt aktiva. I början när jag startade bloggen handlade den mycket mer om träning, men nu är den nästan helt en matblogg. Vad tycker ni? Dock vill jag att detta fortfarande främst ska vara en matblogg (om ni vill ha mycket träningstips finns det mycket andra bra bloggar som fokuserar på det och är mycket mer kunniga än jag), men kanske något träningsinlägg i veckan? Och jag skulle själv behöva en massa bra tips. Så vi kanske kan ha ett inlägg varje vecka där vi peppar, tipsar och diskuterar träning med varandra? Låter det bra? Lämna en kommentar så är ni gulliga! :D


 
 
Ingen bild

Linnea

3 juni 2012 21:06

Jaaa!! Det skulle vara kanonkul om du skrev lite träningstips och sånt i den stilen! :-)
Dina måltider är också väldigt inspererande och ser alltid så goda ut! ;-)
Keep up the good work!

 
Ingen bild

Louise

3 juni 2012 21:19

Det skulle vara jättekul med träningsinlägg!

 
Sarah

Sarah

3 juni 2012 22:29

Ja du kan ju kombinera, tex efter detta löparpass åt jag en banan och en skyr :P Eller bara ge tips på vad du tycker är bra träning :)

http://finefoods.tumblr.com

 
Hanna

Hanna

3 juni 2012 23:54

Åh, boxpassen gillar jag. Var dock länge sedan jag var på ett nu. Har mest blivit, gym, löpning, klättring och handboll på senaste tiden. Veckan har för få dagar för att jag ska hinna med all rolig träning.

Jo, jag såg inlägget där du skrev om att det låg ett annat gym (sats)precis bredvid där du tränade och sedan kände jag igen st eriksbron på bilden där=p

http://frumunk.blogg.se

 
Ingen bild

CA

4 juni 2012 09:39

Jaa det hade vart jätte kul med lite träningsinlägg! like!

 
Ingen bild

Maxine

4 juni 2012 10:57

En kombination av mat och träning skulle vara jätte kul!

 
Ingen bild

:D

11 juni 2012 14:22

Älskar dina tränings inlägg, såna vill jag ha fler av :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards