Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

Sommaren och träningsutmaningen

Av Sofie - 16 juni 2014 10:10


Hallå, det var ett tag sedan jag senast var inne och skrev här. Sedan dess har jag gjort klart det sista i skolan, hängt med kompisar, fått sommarlov, njutit av det underbara vädret, tränat enligt planerna i min sommarträningsutmaning och nu i helgen har jag varit nere i Göteborg med ett par kompisar. Livet rullar på helt enkelt. Det är mitt allra sista riktiga sommarlov någonsin och jag har bestämt för att jag ska njuta av det till fullo. Nu är jag hemma och laddar batterierna för snart ska jag och familjen göra en längre resa till USA som jag har sett så mycket framemot. Seattle, San Fransisco, Los Angeles, Las Vegas, ett flertal nationalparker och en massa däremellan ska upplevas. Har ni några bra tips på vad man måste göra, se, äta och uppleva där så får ni gärna tipsa mig i en kommentar. Hemma i Sverige igen kommer det bli en sväng till Skåne för att hälsa på mormor och morfar som vanligt, resten av sommaren är ganska oplanerad. Jag fyller dessutom 18 i augusti med allt vad det innebär! Fast det är lite läskigt att jag nu ansvarar helt för mig själv. Hur som helst, förutom att jag fysiskt kommer resa till andra sidan Atlanten och att jag kommer göra någon form av kroppslig resa i och med min sommarträningsutmaning så har jag bestämt mig för att även göra en inre resa. Jag ska fortsätta meditera som jag gjort under våren och gå inåt. Jag älskar böcker om personlig utveckling och jag ska läsa en massa och fundera.


Angående sommarträningsutmaningen så har den hitills gått jättebra för mig. Det är kul och så skönt att träna igen nu när jag har kommit igång. Idag är det dags för mitt sjunde pass av trettionio och jag har bokat in mig på ett spinningpass. Kul, jag hatade spinning förut men testade igen i våras och tyckte plötsligt jättemycket om det. Jag undrade ju om det var några av mina bloggläsare som ville haka på min utmaning och det verkade vara några få intresserade. Sen verkade det bli för krångligt med den där appen som jag skrev om eftersom jag inte fick några svar. Men man kan ju vara med utan appen, skriv bara i en kommentar att du är med och vad ditt mål är! Jag tänker uppdatera lite då och då hur det går för mig på bloggen och då kan ni uppdatera mig hur det går för er och era mål. 


Nu i sommar kommer min bloggning bli sporadisk som den har varit på sistone men jag hoppas att ni fortsätter gå in och kika då och då!


Sen slutligen, det är nu dags för beach2014 och jag vet att många oroar sig för hur de ser ut i bikini. Även jag gör det då och då. Men kan vi inte bara bestämma att vi struntar i det i år. Vi är alla olika och ser olika ut. Vi är alla vackra på våra egna sätt. 


Njut nu av sommaren för det ska jag :D


            Några härliga sommarbilder från nationaldagen när jag var uppe i Uppsala och hälsade på min kompis Livia och hennes gulliga hund. Har ni inte varit inne på hennes matblogg, gör det för hon har en massa spännande recept!

 
 
Livia

Livia

16 juni 2014 21:20

Naw, vad fina bilderna blev! Vi får verkligen ta och göra något liknande snart! Ha det nu så bra i USA och angående sommarutmaningen körde jag i dag mitt första pass för denna vecka! En härlig joggingtur i regnet.

http://healthislife.bloggplatsen.se

Sofie

17 juni 2014 12:55

Verkligen :) Låter härligt. Ha en grym sommar, vi hörs! Kram

 
Ingen bild

Jes

1 juli 2014 05:22

Hej, kul att du är igång igen med bloggandet, superblogg ju :)
Jag är i usa just nu och har varit här ett par gånger innan så tänkte tipsa lite om vad jag hunnit med och därmed kan rekommendera! Restaurangmässigt är Applesbee's trevligt, finns massor av hamburgarkedjor som även har en del annat vilket kan funka som nödlösning när man är on the road. Annars tror jag du skulle gilla Jamba Juice och dyl samt alla frozen yoghurt alternativ som finns (och alla toppings!). Sen är det ju nästan ett måste att prova lite klassiker som amerikansk frukost, pancakes, waffles eller french toast när man är sötsugen eller ägg, bacon och hash browns(potatis) om man vill ha det. Förövrigt finns stora utbud av fantasifulla cupcakes, doughnuts, bagels och knasiga godissorter.
Jag skulle nästan kunna gå en hel dag på en supermarket och kolla allt vad de har (juicer, frukt, snacks, granola etc bra för inspiration). Hittar du Vitamin shoppe eller liknande så har de massor av spännande bars, snacks och naturprodukter. Hoppas du får en underbar sommar! :)

Sofie

19 juli 2014 23:13

Tack för tipsen :) Detsamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards