Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Matshopping på Söder!

Av Sofie - 19 januari 2013 18:12


Eftersom kompisen jag skulle träffa idag blev sjuk har jag istället umgåtts med mamma. Vi har promenerat runt i kylan på Söder i Stockholm. Men soligt var det. Mysigt!!


I julklapp fick jag ett presentkort på mat/hälsobutiken Gryningen (den affären jag alltid snackar om när ni undrar var jag har köpt annorlunda matsaker), så idag var vi förbi där och jag köpte hem en massa roliga saker för det presentkortet:

  Det blev en hel grejer som jag använt mig av innan eftersom det behövdes fyllas på, kokosmjöl, carobpulver, mesquitepulver och kokosolja. Men sen blev det en del nya saker också, proteinrik pasta på mungbönor, kokoschoklad, en ny smak på Raw-bite (kanel/äpple), lucumapulver och aroniabär!! Här ska det exprimenteras :)


Sen ville mamma även kika in på Urban Deli några kvarter längre bort, och där kom vi ut med några intressanta soppor som vi ska testa. Jag har hört talas om detta märket innan och tydligen ska de vara jättegoda och bara innehålla bra saker:

  Har ni testat? Jag återkommer med vad jag tycker när jag har smakat!


Förutom några klädaffärer hann vi även förbi Svarta Lådan för mellanmål/fika:

 


  Mamma fick sig en exotisk smoothie och jag fick hallonkesella med honung i samt rostade mandlar!! Kul att det har börjat ploppa upp en del caféer med mer hälsosamma mellanmålsalternativ. Svarta Lådan har även bra luncher, gottisbollar och frukostar. Ett tips bara om ni har vägarna förbi :D


Jag brukar inte skriva så mycket och lägga upp bilder på vad jag gör om dagarna, men idag tyckte jag att det kunde vara kul att lägga upp några bilder med text eftersom det rör mat och hälsa vilket är temat på bloggen!!

 
 
My kind of Perfect

My kind of Perfect

19 januari 2013 19:09

My kind of Perfect är sidan som strävar efter att alla ska säga att de är perfekta, eftersom de är unika. Jag vill slå ett slag för att det varje dag kommer ut nya reflektioner på nya sidan My kind of Perfect. Om att våga välja sina drömmar, att faktiskt tänka INNANFÖR boxen och som idag om rädsla och gamla erfarenheters makt. Gå gärna in och läs :)

http://majaerika.se

 
Emelie

Emelie

19 januari 2013 21:10

Vad roligt med så många nya produkter (några har jag aldrig hört talas om), hoppas att man får se några av dina experiment på bloggen? :D

http://photobook.blogg.se

Sofie

20 januari 2013 14:09

Japp jag kommer berätta om dem när jag använder dem :D

 
Annie

Annie

19 januari 2013 21:20

Nu är jag smått avundsjuk - saknar att handla på gryningen. Visst finns det bra affärer här med, men inte alls som den :)

http://liveitloveit.myshowroom.se

Sofie

20 januari 2013 14:09

Ja gryningen är lätt bästa hälsoaffären i Sverige :D

 
Sally

Sally

20 januari 2013 03:34

ÅÅ matshopping är det bästa! Gillar också svarta lådan, väntar bara på att alla smarta ställen ska börja servera/erbjuda laktosfria grejer!!

http://www.skippanudlarna.com

 
Ingen bild

Sophie

20 januari 2013 13:44

Åh gott! Tjänar du några pengar på din blogg?

Sofie

20 januari 2013 14:09

Nej det gör jag inte :)

 
Ingen bild

anna

25 januari 2013 20:03

Har varorna på hälsobutiken gryningen har samma pris i butik som på webben ?:)

Sofie

26 januari 2013 09:50

Det borde vara ungefär samma :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards