Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Dagens...

Av Sofie - 28 april 2012 21:01


...morgonkänsla:

Jag är sjuk! Måste vila hemma hela dagen, NEJ vill inte. Ont i halsen, trött i huvudet och snuvig


...löjligt lilla frukost till sjuklingen som fick tvinga sig i det:

Två extremt tunna frö/torkad frukt brödskivor med kesella+kalkonpastrami och en halvfull skål naturell yoghurt med hallon och müsli+en kopp rött blåbärste


...förmiddag:

Spenderades i sängen i pyjamas, försökte sova ett tag till, lekte med iphonen, satt en stund på balkongen i solen och svarade på resten av era läsarfrågor, snyta mig miljoner gånger


 


...lunch till en som återfått aptiten:

Mammas hemmagjorda köttbullar, stekt potatis, avokado med keso och röd pesto, paprika stavar, en frö/torkad frukt brödskiva med kesella och ett kokt ägg, och sedan några till skivor bröd utan något på


...eftermiddagmellis:

Fruktsalladbomb ā la gör mig frisk på apelsin, banan, äpple, blåbär, mango med keso, gojibär, kokosflingor, pekannötter och 3 chokladdoppade bananbitar


 


...eftermiddag:

Läste början av andra boken i Hungerspelenserien, skrev ett lååångt new york tips inlägg åt er (som kommer upp på måndag), fick gåshud av att kolla på Livet efter Utoya, fixade med saker på datorn, skrev klart min SO-uppsats


...middag:

Mammas goda saffranräksås med ris och grönsallad+2 sportknäcken med kalkonpastrami, keso och röd pesto


 


...kvällskänsla:

Fortfarande sjuk, gör mig frisk!


...quote:

 


...göra nu:

Vet inte riktigt, kanske fortsätta läsa Hungerspelen del 2 eller läsa senaste Fitness Magazine som mamma var så snäll och köpte hem till mig, börja sortera in alla mina recept på bloggen så att det blir lättare att finna dem (som jag har lovat att jag ska göra i flera månader), eller går något bra tv kanske? Annars får det bli ett avsnitt av Ugly Betty!


...kvällsmellis:

Får se om det blir något, är inte sugen på något alls just nu, jag har en sista liten bit kvar av min nyttiga chokladkaka som jag annars kan äta


...nyupptäckta blogg:

http://jwes.shapemeup.se/, med en massa bra länkar från youtube med träningsvideor att göra hemma, bra inspiration alltså för er hemmatränare eller människor som är för lata att ta er ut eller gå till gymmet. Om ni letar efter fler bra bloggar har ni min lilla favoritblogg lista här!


...fråga:

Visst är det inte underbart att det är riktig vår ute nu?

 

 
 
DUOMUNDI

DUOMUNDI

28 april 2012 23:14

Krya på dig gumman!

http://duomundi.wordpress.com

Sofie

29 april 2012 10:46

Tack :D

 
Madeleine

Madeleine

29 april 2012 00:56

Det är så tråkigt att vara sjuk :( Ett tips är att riva ingefära i en kopp, häll på hett vatten och låt det dra tills det är drickbar temperatur. Lägg då i några skivor citron. Jag brukar "mosa" dem lite med en tesked när jag har lagt dem i vattnet. Drick detta plus massvis med vatten! :) krya på dig!

http://maddes.shapemeup.se

Sofie

29 april 2012 10:55

Tack :D
Jag gjorde liknande fast enklare variant i fredags kväll när jag kände förkylningen komma, kokade vanligt te vatten, och blandade i torkad ingefära (ingen färsk hemma), kanel och limesaft!

 
Ingen bild

J

29 april 2012 07:54

Hejsan!
Har du några tips på hur man ska undvika att moffa (äta fast man är mätt) mat?

- älskar din blogg!

Sofie

29 april 2012 11:03

Tack :)

Här är några tips:
- Borsta tänderna, inte gott att äta om allt smakar mint
- Drick vatten eller te
- Distrahera dig själv med att t.ex ringa en kompis
- Bestäm dig för att du ska vänta i 20-30 min och om du fortfarande är sugen då får du ta något mer, oftast brukar det här matsuget släppa efter ca 20 min så du kommer ändå inte ta något mer
- Tugga tuggummi
- Tänk "Vill jag verkligen äta detta?" eller "Efter att jag har ätit det kommer det att få mig att må så mycket bättre, eller känns det bara bättre för stunden just när jag äter det?" eller "Hur kommer det kännas efteråt?"

Jag hoppas något av tipsen fungerar, men jag vill även tilläga att det är okej att äta även fast att man är mätt, det gäller bara att finna den rätta balansen :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards