Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Lax med potatis/avokadomos

Av Sofie - 6 februari 2012 12:32


    

Potatis/avokadomoset: Koka som vanligt 3 potatisar. Häll av vattnet och mixa med 1 avokado, lite olivolja, citronsaft, salt och peppar.

Med inspiration härifrån: http://ellen.shapemeup.se/

Eftersom jag gick i skolan i lördags är jag ledig idag. Superskönt! Jag sov några timmar extra och gick sedan till gymmet. Gymmet är jämt fullt av för mycket folk såhär års, men inte vid halv 10. Bara jag och några pensionärer. Härligt att se så många pensionärer hålla igång och svettas på gymmet, det tycker jag är sällan man ser. Även fast jag inte har varit på gymmet på många veckor så orkade jag med tyngre vikter än förra gången, men jag tränat och tydligen blivit starkare på andra sätt. Jag testade även hur länge jag orkade hålla plankan. Jag klarade 3 och en halv minut, det är ganska bra va? Jag hade nog klarat 4 min om jag haft bättre musik och någon som stått bredvid och peppat mig.


Nu ska jag fortsätta njuta av min lediga dag, strax kommer en kompis över hit :D Ni får ha en underbar måndag ni med!

Dagens lunch: Potatis/avokadomos med ugnsbakad lax, rårivna morötter, ugnsbakade paprikabitar och grön sallad, MUMS!!!

Det var väldigt längesedan jag åt ugnsbakade paprikabitar, det är bland det godaste jag vet, så jag passade på att göra det nu när jag ändå skulle ha laxbiten i ugnen. Det är verkligen det enklast man kan göra, skär en paprika i bitar, lägg i en form, häll över lite olivolja och in i ugnen på 225 g i ca 25 min!

 
 
ANNA

ANNA

6 februari 2012 15:53

Jag testade att laga din laxlasagne - mycket uppskattad!! Det där moset såg riktigt gott ut :)

http://lidenmentuff.blogspot.com

Sofie

6 februari 2012 18:06

Kul :) testa moset också, supergott!

 
Ingen bild

Helena

6 februari 2012 19:14

Du är makalöst kreativ! Hittade din blogg idag och har inte kunnat sluta läsa. Tack för alla tips, speciellt alla mellanmålsrecept! Hit kommer jag att återvända, så sluta inte sprida matglädje! :)

Sofie

6 februari 2012 22:03

Kul att du gillar min blogg :) välkommen tillbaka!

 
Issa

Issa

6 februari 2012 20:13

Såg lika gott ut det där, älskar matbloggar :)

http://issies.blogg.se

 
Sally

Sally

6 februari 2012 20:38

Spännande blandning, kanske till och med jag som inte är så förtjust i potatismos kan tycka om! Älskar att träna när det är lite folk på gymmet. Det är kul att se hur pensionärerna umågs och tränar samtidigt. Min 81 åriga farmor har precis börjat på gym, underbart!

http://www.skippanudlarna.com

Sofie

6 februari 2012 22:04

Haha underbar farmor, fortsätt peppa henne att gå dit och träna :)

 
maja

maja

9 februari 2012 03:39

Ser gott ut!

http://aldrig.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards