Sofies Wellness

Alla inlägg den 26 september 2012

Av Sofie - 26 september 2012 18:37


Vad passar bättre att värma sig med i höstmörkret än en rykande varm soppa? Här kommer flera tips på några riktigt goda soppor som jag tidigare har lagat:


   Linssoppa med timjansmak och fetaoströra


   Paprika/potatissoppa


   Köttfärsgulasch


   Morots- och ingefärssoppa med dragon och linsröra


   Kycklingsoppa


      Curryfisksoppa med bulgur


   Har ni några goda sopprecept att dela med er av? :) Jag letar efter nya favoriter!


Av Sofie - 26 september 2012 07:37


Inget märkvärdigt nytt recept, men minst lika gott för det:

 


 


x Effektknäckes surdeg och chiafrö knäckebröd med keso, kokt ägg och basilika

x Effektknäckes surdeg och chiafrö knäckebröd med keso, avokado och basilika

x Naturell yoghurt med kanel, granola, kiwi, äpple, mango, hallon, blåbär och en klick jordnötssmör


Godmorgon! :D

Testade på en ny sorts knäckebröd idag, ska skriva mer om det senare. Gott iallafall!

Jag vaknade vrålhungrig så det fick en rejäl frukost. Jag har även kommit fram till att stora frukostar är bäst för mig nu, jag orkar inte hålla på med förmiddagsmellis i skolan och man vet aldrig hur mycket man kommer att kunna äta av skollunchen, därför satsar jag på stora frukostar istället. Inte mig emot, jag älskar frukosten mest av alla måltider!


Ni får ha en fin dag. Själv har jag min längsta dag i skolan, börjar tidigt och slutar ganska sent :S


 

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards