Sofies Wellness

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Sofie - 5 mars 2014 18:31


 

Jag tror jag har nämnt det på bloggen tidigare att jag under hela hösten och vintern har rehabtränat knäna eftersom jag har ont i dem och även fötterna men det sistnämnda löste sig med bättre skor och skoinlägg. Efter att ha kämpat på i snart ett halvår med de supertråkiga rehabövningarna några gånger i veckan har jag äntligen kommit till den punkt att min sjukgymnast sagt att jag får börja löpträna igen och gå på fler gruppträningspass. Jippi! Det viktiga är nu att jag börjar väldigt lugnt. Idag skedde löppremiären och jag körde ett kortare pass där jag varvade lugn jogg med gång, cirka 1 min av varje innan jag bytte. Det gick inte alls fort men det är inte konstigt när jag knappt konditionstränat på ett halvår. Men det var så härligt att komma ut och få springa i naturen. En vardagsnjutning från min vardag i storstan som jag har saknat. Det viktiga är nu att få upp konditionen och kunna springa flera km igen utan att få ont men om det går bra vill jag springa en massa lopp i år. Vårruset, Tjejmilen och Midnattsloppet kanske?! Ska ni springa något lopp i år? Det vore kul att vara ett gäng tjejer som sprang tillsammans eller iallafall träffades innan och efter tävlingen och peppade varandra. Någon som tycker det låter intressant? :)


 

Efter löpningen på seneftermiddagen var jag hungrig på mellis. Det blev ett par kokta ägg och en läskigt färgad spirulina/mangosmoothie som var supergod. Spirulina är supernyttigt men inte särskilt gott, men tillsammans med en massa goda saker i en smoothie kändes inte den äckliga smaken. Recept kommer här:


Spirulina/mangosmoothie (1 person): Mixa ihop 1 1/2 dl fryst mango, 1/2 dl frysta hallon, 1 1/2 dl kokosvatten (eller vanligt vatten/någon sorts mjölk), 1 dl färsk bladspenat, 1/2 tsk spirulinapulver och 1-2 krm kanel. Häll upp i ett glas/en skål och ät/drick och njuuuuut av en smaskig näringsbomb som gör dig och din kropp gott!! 


  

Jag avslutade sedan med att yoga ett par pass på Yogobe för Johanna Andersson. Jag älskar alla hennes pass; alltid lika bra och sköna för kropp och själ. Idag blev det Happy Hips och Global Yoga Happy Heart. Andra favoritpass som hon instruerar på yogobe som jag kan tipsa om (om ni yogar på yogobe) är Chakra 1-7 Yoga och Global Mala.

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards