Sofies Wellness

Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Sofie - 1 juni 2013 11:45


 


Dagens frukost:

x Naturell yoghurt blandat med nyponmjöl och blåbär toppat med gojibär

x Riskakor med olika sorters nötsmör (jordnötssmör, mandelsmör, choklad/jordnötssmör)


Idag vaknade jag upp med ont i halsen. Så jag gjorde en extra nyttighetsboostad frukost på grund av det (som samtidigt var väldigt god). Jag hade nyponmjöl som är fyllt med C-vitamin, blåbär fyllda med antioxidanter, gojibär som är fyllda med både C-vitamin och antioxidanter samt yoghurt som har bakterier som är bra för magen och immunförsvaret. Sedan innehåller ju dessa råvaror en massa andra nyttigheter som också är bra för kroppen.


Förresten nötsmör på riskakor är bland det bästa som finns, har ni inte testat det måste ni göra det!!


 


Hej alla fina läsare!

Bloggen har inte alls uppdaterats som vanligt senaste veckan, jag hoppas att ni läsare inte försvinner för det. Den här veckan har inte varit så bra, slutspurten i skolan, och efter det som hände är jag inte alls lika stresstålig vilket har resulterat i en massa trötthet. Förutom att gå i skolan har jag knappast orkat göra någonting alls. Och nu har jag dragit på mig en förkylning också. Men livet går vidare och nästa vecka hoppas jag kunna vara "som vanligt" så att jag har lust och inspiration att blogga och orka gör allt annat som jag gör i mitt liv. Jag sitter just nu och skriver på min nästsista skoltext för i år, och sen har jag en labbrapport som ska skrivas i helgen också, sen är det inofficielt sommarlov, och då kommer jag ha tid för en massa andra saker :D


Önskar er en trevlig helg!!

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards