Sofies Wellness

Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Sofie - 17 juli 2012 22:54

Äntligen (idag) har bloggplatsen kommit ut med en app som gör att jag kan blogga i mobilen :D Passar ju perfekt nu när jag inte kan ladda upp bilder från kameran. Dock blir det ju fortfarande iphonebilder.

Så detta är mitt första mobilinlägg, känns lite konstigt. Jag har ingen aning om hur det kommer att se ut. Funktionerna som att centrera texten (som jag gör i alla inlägg), kursivera/göra tjock text och bestämma var texten ska hamna i förhållande till bilderna verkar inte fungera. Så ni får vara överseende med det.

Jag tänkte iallafall bjuda på några bilder och text om vad jag fått i mig idag:

Förfrukost innan träning: En liten skål naturell yoghurt med en hackad persika

Frukost: Scrambled banana pancake (hehe skulle steka en bananpannkaka men den gick inte att vända så det blev smuligt, men minst lika gott för det) på 2 ägg+1 mosad banan+kanel med hallon, kiwi och vaniljkesella+lite müsli

Lunch: Räksallad på restaurang

Fika: Hembakad kladdkaka med vispgrädde på cafe+ett äpple

Förrätt innan middagen: En liten kantarellmacka som mamma gjorde (äntligen börjar kantarellerna komma)

Middag: Rökt makrill med potatis, rivna morötter och tomatsallad

Kvällsgottis: En kopp varmt vatten med citronsaft, och färska jordgubbar, cashewnötter och kakaonibs

Hoppas att ni också har ätit lika gott idag, här kommer bilderna (dock inte på allt då jag inte har fotat allt, slutligen även en fin bild på hur det ser ut här):

Av Sofie - 17 juli 2012 07:00


 


Igår gjorde jag en annorlunda sak till frukost. Cupcake i micron! Jag såg nämligen ett liknande recept på en amerikansk hälsoblogg. Testa!


Frukost Cupcake med jordgubb/basilika/persika/vanilj (1 st)


1/2 dl fiberhavregryn

1 ägg

1 skvätt mjölk


Valfri smaksättning, men jag hade: 2-3 hackade jordgubbar, några hackade basilikablad och lite vaniljpulver

Om man vill ha den söt, blanda även i några droppar agave/honung/stevia


1. Blanda noga ihop allt och lägg i en kaffekopp.

2. Sätt in i micron på högsta effekt i ca 1-2 min så att det stelnar. Kolla hela tiden så att det inte rinner över, viktigt! Ta ut ur koppen och om den är lite kladdig på undersidan, vänd den upp och ner i koppen och sätt in en kort stund till.

3. Klart, men självklart är det gott med topping också. Jag gjorde en röra på kesella, vaniljpulver, hackad persika och agave. Supergott!


1/2 dl fiberhavregryn och 1 ägg och lite annat tycker inte jag är en tillräcklig frukost. Så jag hade även en knäckemacka med kanelkeso, skivad banan och mandelsmör till. Självklart hade jag tagit kort på det, och även fler kort på hur du göra cupcaken, men eftersom jag inte kan ladda upp bilderna från min kamera så får ni den enda bilden som jag tog med min mobil (tur att jag tog den...). Men det kommer upp fler bilden när tekniken fungerar!


Jag tyckte detta var ett superrecept och jag har redan smidit planer på hur jag ska kunna variera och smaksätta dessa cupcakes. Tänkte choklad/banan, äpple/kanel, hallon/kardemumma, morot/kanel/kardemumma/ingefära (=morotskaka), kaffe/banan...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards