Sofies Wellness

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Sofie - 7 maj 2012 21:52


... då bristen på nya roliga recept finns, så bjuder jag istället på allt jag käkat idag :D Något kanske kan inspirera någon!


Frukost: Kan ni ju se i dagens frukostinlägg


Eftersom vi fick långlunch idag pga föreställning på förmiddagen, köpte vi ett gäng kompisar mat på ett cafe (istället för att gå och äta skolmaten) och tog med och satte oss på en gräsmatta i solen, superhärligt:


 

Min låda bestod av kycklingfile, quinoa, keso, avokado, tomater, sallad, champinjoner, morot och en bit melon, supergott :D


 

Dagens mellis på eftermiddagen blev: Riskaka med hemmagjort mandelsmör, och keso med varma hallon och min egna müsli


 

Middagen blev ihopplock av sådannt som gick jättesnabbt att fixa ihop. Jag stekte frysta wokgrönsaker, och rörde i en burk tonfisk, en halv burk bön/kikärt/matvete blandning och smaksatte med en het blandkrydda jag köpte i Italien i somras, detta gick på 5 min. Sedan till detta kokt bulgur från gårdagens middag, rivna morötter med balsamvinäger, en klick keso och en miniklick hemmagjort mandelsmör!


 

Lite enkelt kvällsmål: Hälften kesella/hälften keso med kanel, torkade äpplebitar och kokoschips


Haha, märks det att jag gillar keso? Har ju faktiskt ätit det till varje måltid idag :P


Förutom att äta under dagen (det är ju inte allt jag gör haha) har jag hunnit med en lektion, musikalföreställning på teater med andra i min skola i den, långlunch rast med sol o lunch på gräsmatta o snack och skratt med kompisar, två lektioner på eftermiddagen, plugg hemma och första riktiga träningen efter min förkylning (blev en medellugn runda på 5 km+2 set av en styrketräningsserie med kroppsvikten jag funnit i en tidning hemma) och lite annat också.


Nu måste jag sova, kommer bli en rolig dag imorgon, men jag ska upp tidigt :P


Av Sofie - 7 maj 2012 07:37


 


x Äggkaka med kalkon, keso, krossade tomater och oregano

x Naturell yoghurt med hemmagjord müsli, päron och blåbär


Äggkakan: Knäck ett ägg i en djup skål, vispa runt lite med en gaffel så att gulan och vitan blandas. In i micron på högsta effekt i ca 1 min. Ta ut och du har en "kaka" av ägg. För lite pizzafeeling, toppa med kalkon/skinka, keso, krossade tomater och oregano!


Sådär med frukosten i magen är jag redo för en ny vecka. Denna vecka (tror jag) är helt normal med inga konstigheter. Det är bara att kämpa igenom de här dryga fyra sista veckorna nu, sen går jag ut grundskolan :D Och är egentligen helt fri från skolan förevigt (enligt lagen då), men självklart ska jag plugga vidare för annars är det svårt att komma någonstans i livet! :P


 

Gottis :)



Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards