Sofies Wellness

Alla inlägg den 21 april 2012

Av Sofie - 21 april 2012 13:26


 


Jag har lagat lunch till pappa och mig, blev en väldigt enkel wok som var helt vegetarisk.


Vegowok (2 personer)


2 portioner kamutvete (eller liknande)

4 st quornfileer (går även med redan tärnade quornbitar)

valfri grönsaks/wok mix (jag blandade 2 st jag fann i frysen)

sweet chili sås

 

1. Koka kamutvete enligt förpackingen.

2. Tina fileerna lite så att de går att tärna i mindre bitar. Tärna sedan. (Om du har redan tärnade bitar är det bättre för du kan då bara skippa det steg).

3. Bryn quornbitarna i en stekpanna. Lägg i wokgrönsakerna och låt allt få lite färg och genomstekas.

4. Lägg i det kokta kamutvetet. Blanda runt.

5. Häll över sweet chili sås efter smak, smaka även av med salt!


Gott, enkelt och nyttigt! Precis som mat ska vara :P


 

Toppat med avokado :)


Av Sofie - 21 april 2012 10:15


 


x Frökuse med keso, ägg i micro och pestokrydda

x Frökuse med keso, avokado, pestokrydda och en liten tomat

x Naturell yoghurt blandat med pepparkakskrydda med pumpafrön och torkade äpplebitar


Hej, kanske inte världens mest unika frukost för min del, har lagt upp/ätit liknande en massa gånger, men någon kanske kan få lite inspiration ifrån den! God var den iallafall :)


Ägg i micro gör man såhär: Knäcke 1-2 ägg i en skål, vispa med en gaffel så att vitan och gulan blandar sig, sätt på 600 i ca 1 min i micron (så att allt stelnar). Mosa sedan äggkakan med en gaffel till smul!


Jag har iallafall haft en slapp morgon och ska nu strax gå på ett intervallflex pass. Efter det ska jag försöka få lite läxor gjorda och sedan blir kusinkalas med resten av släkten. Jag hade gärna träffat någon kompis också, får se om jag hinner det. Så ser planerna för min lördag ut. Hur ser er lördag ut?


Angående frågestunden så ger jag er resten av dagen till att ställa fler frågor och så imorgon börjar jag svara på dem!


Förresten såg jag att jag blivit medtagen på Fitness Magazines bloggguide, roligt, dock ganska lång guide med många länkar, så ni vill som vill ha bloggtips, kika här :)

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards