Sofies Wellness

Alla inlägg den 6 april 2012

Av Sofie - 6 april 2012 18:30


Jag vill tipsa igen om något som är supergott som jag inte gjort på länge, passar underbart som frukost, mellanmål eller en nyttigare efterrätt:


   


Skär ett äpple i mindre bitar. Stek det och en massa kanel i lite rapsolja i en stekpanna så att äpplebitarna blir varma och får lite färg. Lägg åt sidan. Lägg i 1 dl vanliga havregryn och några msk pumpakärnor i samma stekpanna och torrstek det i några minuter. Häll på några droppar honung/sweet freedom/agave, lägg även i äpplebitarna igen och blanda runt allt. Lägg i en skål och servera med antingen naturell yoghurt/keso/turkisk yoghurt/kesella!


Det här är verkligen supergott, testa :D


        

Av Sofie - 6 april 2012 06:30



Att jag tycker frukost är ett underbart att starta morgonen på, och ett måste varje dag har nog inte undgått någon som läser denna blogg. Men idag vill jag även bjuda på ett annat sätt att starta dagen på (som inte har med mat att göra). Nämligen yoga och en enkel övning som heter solhälsningen.


De senaste månaderna har det första jag gjort varje morgon när jag vaknat varit att jag har gjort 3 lugna solhälsningar, går på max ett par minuter. I början var det lite jobbigt att få in vanan, men nu tycker jag det är härligt. Och hjälp vad vig jag har blivit, jag kan nu stå med helt raka ben och samtidigt stå på händerna om jag böjer mig fram.


Jag kan verkligen rekomendera er att testa detta. Alla kan göra det, man behöver inte alls vara vig utan man börjar på den nivå man kan och tänjer sig så mycket som det går, och med tiden kommer man att klara mer. Ett härlig start på dagen innan frukosten, och när du fått in vanan är det precis som vilken morgonaktivitet som helst typ som vanan att borsta tänderna.


Jag har i inlägget som ni ser bifogat ett youtubeklipp där en människa visar hur man gör (jag hoppas det fungerar klippet) och även en bild. Så testa nu, gör dina första 3 solhälsningar och försök att få in det som vana att göra det varje morgon. Jag kan även tilläga att jag nuförtiden gör det varje kväll 3 gånger innan jag lägger mig också. Jättehärligt det med! :D


 


Har jag några yoga människor där ute? Jag kan tilläga att detta är den enda yogan jag utför, jag klarar inte av att träna så lugnt i 1 timme, jag vill ha fart och fläkt när jag tränar, dock har jag funderat på att testa poweryoga som ska vara riktigt jobbigt för musklerna och kroppskontrollen :)



Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards