Sofies Wellness

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Sofie - 1 april 2012 18:10


 


Hemma efter tennisträningen blev det ett härligt eftermiddagsmellis bestående av fruktsallad och en kesoröra.


Fruktsallad på: Jordgubbar, äpple, kiwi, mango, banan, sharon

Kesoröra på: Keso, mosade hallon och jordnötssmör

 

Så gott! Hemma hos mig händer det inte särskilt mycket denna söndag. På förmiddagen degade jag runt hemma och kollade på lite tv-serier. Jag har fixat en massa förinställda blogginlägg för påsklovet. Jag har spelat tennis, dock var det vikarie idag som tränade oss och då går alltid mycket sämre konstigt nog (och jag har typ världens träningsvärk i stora delar av kroppen (tack gårdagens intervall flex pass) så jag har sprungit runt på tennisplanen och känt mig väldigt gammal och stel). Resten av dagen ska jag fortsätta dega runt hemma och fixa en del saker. Lugn och skön söndag, det gillar jag!


Vad händer hemma hos er idag? :)


       

Av Sofie - 1 april 2012 09:41


 


x Raw gröt med vaniljcashewmjölk, gojibär och soltorkad mango


Dieter hit och dieter dit, inget jag tror man ska gå efter MEN det är kul att testa något av dieternas recept. Idag blev det endast raw food till frukost. Annorlunda men gott, särskilt cashewmjölken. Jag aldrig tyckt särskilt mycket om mjölk, jag drack det aldrig som barn, och nu äter/dricker jag endast det ibland till vanlig gröt. Men den här cashewmjölken jag gjorde nu, åh vad gott det var, det kommer jag nog göra igen bara för att dricka.


Fruktig frögröt med vaniljcashewmjölk (1 portion):


Gröten: Blötlägg kvällen innan 1/2 dl sesamfrön och 1/2 dl solrosfrön i en skål med vatten. På morgonen häller du av vattnet och mixar med 1/2 banan, 1 päron, en massa kardemumma, lite kanel och ev. lite vatten (för att det ska bli lättare att mixa). Lägg i en skål och toppa med cashewmjölken och gojibär (som du också blötlagt kvällen innan i en annan skål)!


Vaniljcashewmjölken: Blötlägg en näve cashewnötter i en skål med vatten. Häll av vattnet på morgonen och mixa med vatten, vaniljpulver och honung/sweet freedom/agave efter smak och tycke. Späd med vatten till lagom konsistens!


Som sagt gröten var god, och cashewmjölken var ännu godare. Om ni inte vet vad ni ska göra till frukost någon dag, pröva detta, för det är alltid kul att pröva helt annorlunda grejer. Dock måste jag säga att det är lite jobbigt att man måste komma ihåg kvällen innan att blötlägga allt...


Just det måste skriva var receptet kommer ifrån. Från frukosteras blogg, hon besökte nämligen ett hälsohem där de bara lagar sådan här mat och hon kom därför hemma med sådana här recept. Kika in inlägget där hon lägger ut receptet för mer information om sådan här mat.


 


Har ni testat några raw food recept någon gång? :D


Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards