Sofies Wellness

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Sofie - 26 januari 2012 21:03


       


Ingen annan i familjen är hemma ikväll och jag har varit på yttligare ett öppet hus på ett gymnasium med några kompisar, vilket resulterade i en supersnabb, superenkel, superlätt, supernyttig, supersen och framförallt färggrann middags sallad. Som dessutom smakade helt delicious!


Såhär gjorde jag:

Jag skalade en morot och skar i bitar. Kokade upp vatten och kokade kamutvete och morot tillsammans. Under tiden skärde jag paprika, avokado, dill och tog fram allt annat. Jag la några salladsblad på en tallrik, dekorerade med paprika och avokado runt. Tog kamutvetet/morötterna och la det på alla salladsbladen, på med kräftstjärtar, saft från 1/2 citron, smulad fetaost och färsk dill.



Det positiva med att äta middag hemma ensam är att man kan laga exakt vad man är sugen på, det negativa är att man får sitta och äta ensam med sällskap av sina skolböcker ;) 


Av Sofie - 26 januari 2012 12:00


... på sommaren och när vi var i Italien och hade det trevligt och soligt och åt god mat. Varning för bildbomb:


                                                


Minnen av färsk frukt/bär/grönsaker (så lyxigt), italiensk pasta, italiensk glass, italiensk riktig tiramisu, mat ute i 30 g, saltknäckebrödet de hade som jag åt med pruscioutto och pesto, underbar fisk/skaldjur vid medelhavet, den där kycklingrätten jag åt i Florens kommer jag inte att glömma och inte heller de underbara frukostarna vid poolen med yoghurt med frukt och nötter! Det var även här i Italien som jag förälskade mig i min numera favoritfrukt, PERSIKA!


Dessa bilder får mig att vilja skrika SOMMAR kom NU! Men änsålänge är det tyvärr bara januari, men jag får nöja mig med att tänka att om...


... 5 veckor är det sportlov!

... 10 veckor åker jag till New york!

... 20 veckor till går jag ut grundskolan!

... 27 veckor fyller jag 16 år!

... 48 veckor till julafton!


Hur peppar ni er såhär i en tråkig period som februari/mars är? Jag behöver lite tips, både ni och jag har 2 sega gråa månader framför oss innan våren kommer!


Av Sofie - 26 januari 2012 07:44



x Fiberhavregryngröt (med mosad banan, 3 jordgubbar, malen kardemumma och en äggvita i) med solrosfrön och mjölk

x En balja grönt chai te


 Gott, jag har inte så mycket att skriva, jag tycker inte om torsdagar i allmänhet men jag hoppas på en bra dag. Banan, jordgubbar och kardemumma är en god blandning ihop, testa! 


Ibland kan jag förstå att folk säger att gröt är äckligt, för den här geggan kanske inte ser så god ut (och allt för många äter bara med ögonen), men allt det goda (banan, jordgubbar och kardemumma) är ju i och det ser man inte! 


Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards