Sofies Wellness

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Sofie - 20 januari 2012 17:30


Jag kom på att jag inte lagt ut receptet på mina gojibollar, fredagsmys godis kanske?:

    


Dessa med gojibär är fyllda av nyttigheter, gojibär är ett såkallat superbär som innehåller en massa antioxidanter, mineraler och aminosyror. Bollarna äts alltså med väldigt gott samvete. Ditt nya lördagsgodis?


Nötbollar med gojibär och pumpacrunch (ca 14 st)


1 1/2 dl cashewnötter

1/2 dl pumpafrön+ 1/2 dl pumpafrön

1 dl blötlagda gojibär

1/2 dl kokosflingor

1 krm vaniljpulver

1 tsk honung (eller agave eller sweet freedom)

ev. rulla i kakaonibs eller kokosflingor

 

1. Mixa cashewnötterna och 1/2 dl pumpafrön till grovt mjöl.

2. Blanda i gojibär, kokos och vaniljpulver och mixa. Häll i honung om du vill ha extra sötma, men det är inte nödvändigt, smaka av vad du tycker.

3. Blanda i 1/2 dl pumpafrön till, och mixa INTE, fröna gör bollarna crunchiga.

4. Forma till bollar. Jag rullade mina i kakaonibs, kokosflingor går annars bra, eller inget alls.

5. Förvaras i kylskåp eller frys!


   


Recept på nöt/fruktbollar med andra smaker:

Aprikos/citron/ingefära:

   http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2012/01/07/7040281-recept-frascha-notbollar-med-aprikos-citron-och-ingefara/

Hallon/pepparkakskrydda/dadlar:

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2012/01/10/7040455-recept-notbollar-med-hallon-pepparkakskrydda-dadlar/


Alla varianterna är goda, men min favorit är hallon/pepparkakskrydda!

Förövrigt är jag så här glad nu, det är ju äntligen helg:

    

Precis hemkommen från träningen med iphonen i handen och håret uppsatt i en knut!

Har startat helgen på ett av de bästa sätten, tränat intensiv jympa och svettats, kört järnet så att det nästan gör ont i hela kroppen och samtidigt haft väldigt kul till bra musik. Härligt! Nu ska jag ta av mig mina ytterkläder och så väntas duschen. Efter middagen väntas fest hos en klasskompis, resten av helgen är inte särskilt planerad. Umgås och laga middag tillsammans med en kompis imorgon kväll och tennis som vanligt söndag eftermiddag.

Ska ni hitta på något kul i helgen?

Av Sofie - 20 januari 2012 07:39


 


x Gojibär

x Solrosbröd med bregott och skinka

x Äggröra (på 2 ägg, basilika, salt och en skvätt grädde eftersom mjölken var slut)


Mums, jag orkade inte göra något avancerat idag så det fick bli detta. Men det var gott.


Skönt att det är fredag idag, äntligen snart helg!


Gojibär i mitt <3

   

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards