Sofies Wellness

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Sofie - 12 januari 2012 15:49


   


x Blåbärsmackor (hembakat bröd med keso+blåbär)


Dagens mellis bestod av dessa fina och antioxidantfulla mackor. Keso+blåbär ihop är supergott, om man inte vill ha det på bröd kan man äta det bara som det är.


Idag har jag som vanligt gått i skolan, nu blir det strax träning innan jag ska ta itu med de första läxorna för terminen. Vi hörs!


    


Förresten receptet på det hembakade brödet har ni här:

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2011/06/22/5636923-recept-supergott-hembakat-brod/

Av Sofie - 12 januari 2012 09:00


   


   När jag lagar mat och framförallt lägger upp maten på tallriken försöker jag tänka FÄRGGLATT! Det ser mycket godare ut, och även fast det egentligen inte har någon betydelse så smakar det mycket godare. Man äter ju trots allt med ögonen.

Jag var bara tvungen att lägga upp bilder från tisdagens middag som bestod av en färgchock i form av:

Lax med citronpeppar, bulgursallad, kokt broccoli, cocktailtomater och avokado

Bulgursalladen gör ni såhär:

Koka bulgur i lagom mängd enligt förpackningen, skiva några champinjoner, grovhacka ruccolablad, pressa citronsaft, blanda i champinjonerna o ruccolabladen o citronsaft och smaka av med torkad dragon!

   

Älska sådanna här tallrikar!

Tänker ni mycket på färgen när ni lagar mat?

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards