Sofies Wellness

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Sofie - 7 september 2011 20:45

     

x Hemmagjord risifrutti (naturell yoghurt, ris och några nypor vaniljpulver) med tärnat päron och några frusna björnbär


I eftermiddags var jag sugen på egen risifrutti och då blev det det. Njöt med senaste ToppHälsa som kom idag på posten. Jag har skrivit det förut, men jag tycker ToppHälsa är en väldigt bra tidning där det inte bara handlar om att banta och bli onaturligt smal, utan att leva hälsosamt, både fysiskt men också i själen. Det tycker jag är viktigt.


    Någon mer än jag som prenumenerar på denna tidning?



Av Sofie - 7 september 2011 11:15

 

Spenatpannkakor med gräslöks/kesoröra och kallrökt lax (4 portioner)


  


Pannkakssmet:

2 dl fullkornsdinkelmjöl (eller annat mjöl)

6 dl mjölk

1 1/2 dl tinad hackad spenat

3 ägg

smör till stekning

1 tsk salt

 

 

 

Kesoröra:

1 kruka färsk gräslök

1 burk keso (ā 250 g)

1/4 dl philadelphia

2 msk citronsaft

salt o peppar

 

 

Tillbehör:

200 g skivad kallrökt lax

1 ask blandsallad

 

1. Vispa ut mjölet med hälften av mjölken till en slät smet. Tillsätt spenaten, resten av mjölken och saltet.

2. Vispa ner äggen i smeten. Låt smeten svälla ca 5 min. Grädda pannkakorna på medelvärme i en stekpanna med smör. Täck pannkakorna med aluminiumfolie medan du steker resten.

3. Finhacka gräslöken. Rör ihop keson med färskosten, gräslöken, citronsaft, salt och peppar.

4. Servera spenatpannkakorna med kesoröran, kallrökt lax och blandsallad!


     

Av Sofie - 7 september 2011 07:30

   

x Stekt gröt med hackad persika, blåbär och kesella


Stekt gröt igen. Jag testade det förra veckan och förälskade mig helt i den stekta grötens frasiga kanter och sidor. Testa nya också.


Skrev förra veckan när jag testade för första gången hur man gör:

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2011/08/30/6136900-stekt-grot-till-frukost-gott-eller-inte/


 

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards