Sofies Wellness

Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Sofie - 31 juli 2011 22:16

På sin födelsedag tycker jag att man ska få njuta av extra god mat (eller i detta fallet den dagen man firar sin födelsedag), här kommer dagen i matbilder:


 

Frukost: Bananpannkakor med bär och kardemummakesella


 

Lunch: Laxpasta med broccoli


 

Middag: Världens godaste oregano kycklingsås med ris och sallad


 

Efterrätt: Kaffechokladmousse med vispgrädde och färska bär


Mums allt var jag jääääääättegott ;)

Recept på laxpastan, kycklingsåsen och chokladmoussen kommer upp här på bloggen inom snar framtid, bananpannkaksreceptet finns i inlägget nedan redan


För övrigt var dagen väldigt bra, har varit på stranden med familjen på eftermiddagen och på kvällen var en nära kompis över här som jag inte träffat på sjukt lång tid, en lyckad dag helt enkelt

Av Sofie - 31 juli 2011 11:45

   

x Bananpannkakor med färska blåbär och hallon och kardemumma kesella (kesella+kardemumma)


Egentligen är det min födelsedag imorgon. Men eftersom min konfirmationskurs börjar då så ville familjen fira mig idag istället. Jag blev väckt med presenter och en bit prinsesstårta och nån annan bakelse, som vi antagligen ska äta senare. För till frukost idag lyxade jag till det och stekte bananpannkakor.


Receptet (för 4 mindre pannkakor) på bananpannkakor är lätt  (nästan så att man skulle kunna orka göra det en vardagsmorgon) och går snabbt att göra:

Blanda 1 mosad banan, 2 ägg och 1 dl gramhamsmjöl (ev. kan man byta ut delar av mjölet mot vetekli). Stek i matfett som vanliga pannkakor.


 

Mer mat från "min födelsedag" kommer senare under dagen :)

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards