Sofies Wellness

Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Sofie - 8 juni 2011 12:30


 

Det har funnits ute ett tag nu, men jag har inte hunnit testa. Men fick chansen att göra det igår. Här är mitt omdöme:


Okej först vad tyckte jag smakmässigt. Ni som läst min blogg vet att jag älskar keso och äter det nästan alltid på macka och ibland till olika lunchblandningar (och tycker att det är jättegott). Dock brukar jag aldrig äta det som det är med lite bär/frukt och nötter. Men det fick man med här. Jag vet inte, men ska jag vara ärlig så tycker jag inte att keso smakar så gott med bara bär och nötter (efter att nu ha smakat). Det blir helt enkelt inte gott. Dock var bara bären och nötterna i sig goda, men det var nog eftersom de var fyllda med extra socker. Men även om jag inte tyckte att det smakade underbart så åt jag upp nästan allt.


Okej hälsomässigt då? Keso, nötter o bär är alla nyttiga saker som passar bra som mellanmål. Tyvärr så har man en del tillsatt socker i bären och keson har man höjt fetthalten i (inte mycket men man har det) och lagt lite andra ämnen i som inte finns i vanlig keso som t.ex konseveringsmedel. Så om man inte är ute och går och behöver ett mellanmål tycker jag att det är bättre att man blandar ihop vanlig keso, färska/frysta bär o nötter hemma i en skål. Då slipper man alla onödiga tillsatser. Men det är ändå ett nyttigt mellanmål och mycket bättre än en bulle eller en glass, så om man är på stan är det ett väldigt bra alternativ.


Okej, så vad blir min slutsats? Kesella med bär o nötter är betydligt godare och jag längtar tills de gör en liknande mellispaket som man kan köpa i affären med det. Jag kommer nog inte köpa detta mellanmål igen, bara om jag är på stan och de bara har t.ex vita frallor med smör där som mellanmål.


Har ni testat detta mellanmål? Vad tycker ni om det?


 

Av Sofie - 8 juni 2011 08:39

 

x 1 tärnat äpple med naturell yoghurt runt, med lite müsli, hackade paranötter och kanel

x Fullkornsbrödskiva med rökt kalkon, keso o färsk oregano


Gott som vanligt! Varierade mina klassiska skinka/keso mackor med kalkon/keso macka. Men om jag ska vara ärlig smakade det nästan likadant. Jag vill även slå ett slag för att ha kryddor på mackan, det får lite mer smak då.


Kanel o äpple fungerar alltid bra ihop. Även fast det i min müsli finns lite kanel så är det alltid gott att tillsätta mer.


Av Sofie - 8 juni 2011 06:30

Salta inte förrän du har smakat på maten


Detta är något alla bör tänka på. Många människor äter nämligen för mycket salt. Salt är en produkt som vi varken ska få för mycket eller för lite av, men många äter som sagt det först nämnda. Många saltar även omedvetet, bara därför att. Smaka först av maten, sen om det behövs saltas, salta på men inte för mycket.

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards